Vanliga frågor

Nedan finns en lista med vanliga frågor om reparationer

Generella frågor

Vilka typer av telefoner reparerar ni?

Vi reparerar alla tillgängliga smartphones på marknaden inklusive Apple-, HTC-, Samsung-, Motorola-, Blackberry-, Nokia- och Huawei-smartphones.

Jag försökte reparera min smartphone själv, kan jag ändå ta med den för reparation eller felsökning?

Ja, inga problem, gå in i butiken och ta med din enhet eller posta den till oss.

Jag har flera problem med min smartphone, är det möjligt att få ett paketpris?

Ja du kan, ring oss och beskriv ditt problem så ser vi vad vi kan göra för dig.

Posta in din enhet – frågor

Kan jag posta vilken enhet som helst?

Du kan skicka in allt som anges på vår webbplats. Om du har några frågor eller om din enhet inte finns med i listan kan du ringa så hjälper vår tekniker dig.

Vad behöver jag inkludera när jag skickar min enhet till er?

Vi behöver bara din enhet, inkluderar inte tillbehör eller originalförpackningen eftersom detta bara ökar fraktkostnaden. All annan information vi behöver kommer från e-postformuläret.

Måste jag inkludera mitt lösen på min smartphone?

Det är rekommenderat. Vi behöver lösenordet för att testa din telefon efter reparationen. Om du inte vill ange ditt lösenord kommer vissa telefonfunktioner inte att testas, till exempel kamera, Wi-Fi och Bluetooth, och kan därför inte verifieras helt.

Behöver du mitt SIM-kort?

Nej, vi behöver inte ditt SIM-kort men utan det kan vi inte testa din enhet fullständigt.

Service för vattenskada

Vad ska jag göra om min enhet hamnar i vatten eller annan vätska

Slå inte på enheten. Det är bäst om du tar med den nästa dag eller till och med samma dag, eftersom vi har större chans att reparera den. Självklart, om du inte kan komma in till oss, försök att torka ut den, eller postar du din enhet till en oss

Min enhet var vattenskadad och nu verkar allt fungera förutom en viss funktion, behöver jag fortfarande täcka för en hel diagnos?

Det enklaste svaret på den frågan är att helt enkelt ringa oss så att våra tekniker kan diagnostisera problemet, det kan leda till att en full felsökning behöver göras för att identifiera problemet.

Hur lång tid tar det att reparera vattenskador?

Reparationer av vattenskador tar vanligtvis mellan 24 och 72 timmar att slutföra beroende på skadan. Denna uppskattning kan dock variera beroende på omfattningen av skadorna på chipet och andra komponenter.

Service för utbyte av skärmar och LCD

Tappade min telefon och nu skärmen reagerar inte som den ska, fixar skärmreparationen detta?

Ja, eventuell bristande respons på din telefon på grund av att du tappat den kommer att korrigeras med skärm-reparationen, eftersom skärmen som byts ut är den del som ansvarar för all touch-funktionalitet.

Hur vet jag om jag behöver reparera LCD-skärmen?

Om den faktiska skärmen på telefonen är vit eller har några döda pixlar måste du välja alternativet skärm byte eftersom LCD-skärmen har drabbats av skada som inte går att fixa. Är du fortfarande inte säker? Skicka en bild av telefonens nuvarande tillstånd medan den är påslagen till mehdi@satphonex.se så gör vi vårt bästa för att felsöka den.

Skärmen på min smartphone är helt krossat, täcker tjänsten skärmbyte skadan?

Ja, skärmbyte ersätter hela glasytan, så skadans omfattning på det föregående glaset spelar ingen roll.

Om du inte hittar svaret du letar efter, tveka inte att klicka

Kontakta oss